Danish Dutch English Finnish French German Icelandic Italian
Home Forum
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Roskilde Airshow 2011
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Roskilde Airshow 2011

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28194

• johanfrc
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Ifølge airshow.dk, så bliver C130'eren kun static.
Mvh Johan Clausen

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28196

• voigt1
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
johanfrc skrev:
Ifølge airshow.dk, så bliver C130'eren kun static.

Hmmmm........... hvor er det synd for dem der har gang i Roskilde Airshow - det er virkelig op af bakke for dem. Tænk RDAF kan ikke bidrage med andet en en "tynd" forbi-flyvning. RDAF skylder efterhånden virkelig noget her i DK - men de er jo så hemmelige og arrogante at det er til at brække sig over - skatttetrykket er dælme ellers stort nok, så de burde kunne komme lidt frem og vise hvad vi betaler for. Nej alt i alt er Roskilde Airshow en tynd sag - så ved jeg godt nogen bliver sure og synes man ikke kan tillade sig at mene det - men kik på programmet - !!!! Har godt nok medlidenhed med dem - det må være meget svært at holde humøret oppe ! Man skal ikke langt ud i Europa før der virkelig er noget at se på.

Mogens
PS. Ved godt at det må man ikke mene - vi skal jo være glade for at de gamle fra Stauning tøffer forbi - men det er altså set 100 gange.
Canon EOS 350D

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28199

• johanfrc
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Personligt bliver jeg altid glad for KZ'erne, Fouga'en og Hunter'en.

Men som RA skriver i deres nyhedsbrev, så har det jo vist sig, at der er airshow i Polen, hvilket åbenbart har tiltrukket de mere interessante fly.

Måske der er overvejelser om at lægge flyshowet anderledes næste gang? Er jo et eller andet sted lidt surt at lægge showet samtidig med der er flyshow 4 andre steder i Europa. I september er der vist nogle weekender hvor der ikke er nogle store, eller også kunne man rykke det tilbage til midten af august i stedet.
Mvh Johan Clausen

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28200

• B777LR
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
voigt1 skrev:
Nej alt i alt er Roskilde Airshow en tynd sag - så ved jeg godt nogen bliver sure og synes man ikke kan tillade sig at mene det - men kik på programmet - !!!! Har godt nok medlidenhed med dem - det må være meget svært at holde humøret oppe ! Man skal ikke langt ud i Europa før der virkelig er noget at se på.

Jeg tror ikke vi er sure, det er bare konstruktiv kritik (Og lidt frustration). Det må være meget frustrerende at være arrangør under disse omstændigheder.

Men arrangørerne kunne godt have planlagt datoen lidt bedre. Det er ikke fordi det er en hemmelighed frem til sidste øjeblik at der er 4 shows rundtomkring. Det kunne man da læse allerede for et år siden. Og jeg tror der er meget få gæster ved Roskilde der planlægger deres besøg mere end et par uger (eller dage) frem, så det ødelægger umuligt planlægningen for nogen.

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28201

• voigt1
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
B777LR skrev:
voigt1 skrev:
Nej alt i alt er Roskilde Airshow en tynd sag - så ved jeg godt nogen bliver sure og synes man ikke kan tillade sig at mene det - men kik på programmet - !!!! Har godt nok medlidenhed med dem - det må være meget svært at holde humøret oppe ! Man skal ikke langt ud i Europa før der virkelig er noget at se på.

Jeg tror ikke vi er sure, det er bare konstruktiv kritik (Og lidt frustration). Det må være meget frustrerende at være arrangør under disse omstændigheder.

Men arrangørerne kunne godt have planlagt datoen lidt bedre. Det er ikke fordi det er en hemmelighed frem til sidste øjeblik at der er 4 shows rundtomkring. Det kunne man da læse allerede for et år siden. Og jeg tror der er meget få gæster ved Roskilde der planlægger deres besøg mere end et par uger (eller dage) frem, så det ødelægger umuligt planlægningen for nogen.

Jo det er super synd for dem - men vi tilskuere er jo kritiske - og især os her i DK, hvor der snart ikke er noget der rigtig "sparker røv" . Prøv at se hvad andre her på "spotters.dk" har hjembragt fra andre steder i EU - utroligt der ikke kan findes noget guf !!!! Det danske forsvar/luftvåben kan ikke engang finde ud af at lave et "åbent hus" !!!!!!! Airshows her I DK er vist et overstået kapitel - men hatten af for Roskilde - de kæmper - dog vil jeg mene at os fra Fyn/Jylland nok vil kikke ned i pengepungen og tænke lidt på broafgift/benzin - så vi må se om vejret bliver fantastisk - så kommer jeg jo nok alligevel - meb kan ikke lade være med at komme med et BØVS !!!!
Håber ikke mit indlæg er for infantilt - men desværre har jeg den mening !

Mogens
Canon EOS 350D

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28209

• MrHawker
Her er et link til RADOM airshow, med deltagerliste.

www.airshow.sp.mil.pl/en/program-shows

Jeg flyver til WAW Fredag den 26/8 og tilbage igen Mandag den 29/8. Der er tre ledige pladser i udlejningsbilen. Overnatning på hotel ca 25 km fra flyvepladsen er booket.
Ledige pladser haves.

"Desværre" kan vi ikke regne med KZ klubben og rundflyvning med C-172 "Slemme imbicile knægt" øøøø infantile

"Sarcasm not intended"

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28229

• Bif
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
MrHawker skrev:

Her er et link til RADOM airshow, med deltagerliste.

www.airshow.sp.mil.pl/en/program-shows

Jeg flyver til WAW Fredag den 26/8 og tilbage igen Mandag den 29/8. Der er tre ledige pladser i udlejningsbilen. Overnatning på hotel ca 25 km fra flyvepladsen er booket.
Ledige pladser haves.

"Desværre" kan vi ikke regne med KZ klubben og rundflyvning med C-172 "Slemme imbicile knægt" øøøø infantile

"Sarcasm not intended"

Dét er et godt program!

Jeg er meget enig med de fleste i at Roskilde ser ud til at være en tynd kop the i år desværre, men når vi ikke kan genere de gode programmer herhjemme, så er det jo godt at vi ikke har længere til naboer der gider. Hehe.

Er selv lige kommet hjem fra Luftwaffe Museum Berlin-Gatow. Det er altid spændende at kigge på fly fra det store udland.

Jeg ser umiddelbart heller ikke det infantile i en saglig diskussion omkring Roskilde Airshow. Jeg er selv af den holdning at jeg synes det er smukt at de kæmper for at trække de store ting til, men det virker som om at der planlægningsmæssigt er blevet gjort i nælderne her. Man kan da kun håbe at hvis det er tilslutning fra flyvevåbnet der mangler til at trække store ting til fra det store udland, at Roskilde så forhåbentligt får denne herfra, da de vel er vores sidste bastion på sjælland opvisningsmæssigt.

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28252

• dragelund
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Ved ikke om det holder men RDAF kommer måske alligevel på static? I hvert fald holder E-175 (special tale) nu parkeret på platformen i RKE

/Dragelund

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28253

• AllanD
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Mon ikke det er den som RDAF plejer at slæbe rundt på til diverse arrangementer for at lokke "børn og unde" til pilotuddannelsen...
Den oprentlige E175 fik en sjov udgang..:
www.stall.dk/rdaf/falcon/E175.html

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28254

• OY-Canon
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • flybilleder.dk
AllanD skrev:
Mon ikke det er den som RDAF plejer at slæbe rundt på til diverse arrangementer for at lokke "børn og unde" til pilotuddannelsen...
Den oprentlige E175 fik en sjov udgang..:
www.stall.dk/rdaf/falcon/E175.html

En sjov men lidt dyr historie

Mener den "nuværende" E-175 er stykket sammen af stumper fra lidt af hvert ?

Og nej Roskildes program er ikke imponerende i år, men da stadig et besøg værd, i særdeleshed hvis man bor på "øen" og ikke skal regne bro og diverse andre transportudgifter med i turen.
Og så skal vi huske hvor stor en opgave det er at arrangere sådan et airshow. Set i lyset af det så synes jeg faktisk folkene bag Roskilde har gjort det ganske godt. For slet ikke at huske at de på en eller anden ubegribelig måde formåede at få Red Arrows på besøg i 2009 !

Jeg kommer nu nok ikke, men håber og regner da med at se lidt billeder her på spotters
Med venlig hilsen
OY-Canon

Sv: Roskilde Airshow 2011 1 år, 9 måneder siden #28257

• HenrikW
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
OY-Canon skrev:

Og nej Roskildes program er ikke imponerende i år, men da stadig et besøg værd, i særdeleshed hvis man bor på "øen" og ikke skal regne bro og diverse andre transportudgifter med i turen.
Og så skal vi huske hvor stor en opgave det er at arrangere sådan et airshow. Set i lyset af det så synes jeg faktisk folkene bag Roskilde har gjort det ganske godt. For slet ikke at huske at de på en eller anden ubegribelig måde formåede at få Red Arrows på besøg i 2009 !

Jeg regner bestemt med at tage derud, nu de også har lavet spotter-afsnit. Bla havde jeg en ide om at prøve et 300mm/2.8 af. Eneste der kunne afholde mig, var hvis det stod ned i stænger.

Synes trods alt man må støtte op om de arrangementer, der er. Som Voigt1 også påpeger, så har FLV jo desværre brugt hele bugettet på udenlandske "kampagner". Og egentlig sjovt(?) der ikke er flere, der brokker sig over vores skattekroner går til det

mvh. Henrik W.
Tid til at oprette siden: 0.30 sekunder